Thursday, November 3, 2011

Feeling Jawab Test-

Perasaan bangga yang teramat adalah apabila kita mampu bagi kawan sebelah tiru jawapan test kita.Itu menandakan kita masih lagi bijak.Tidak meninggalkan kerttas kosong tidak berjawab seperti sem-sem sebelumnya.

-During class I always felt that engineering is not for me, but after today's test I think I can make it better

Yesterday,aku study berselang seli dengan main facebook dengan iringan cahaya TV. Maksud kat sini aku tak 100% fokus. Test hari ni berkaitan dengan subjek yang memerlukan hafalan.No calculation.I like!

I didn;t realize it is a TEST/MIDTERM TEST untill I see the paper format.Actually I expect this is quiz.
Gabra habis!Ada lah yg tinggal kosong at first.Mostly actually.

Then I read it carefully.Aku rasa cam dah habis lecture note aku baca tapi kenapa tak ada pun soalan yg macam ni dalam lecture note?Takkan dia bagi soalan IQ kot sampai 75% of the questions.

Reread again.Baru aku faham,engineer won't ask question directly.Dari tanya:

"Apakah keburukan makan burger banyak-banyak?"

Dia akan tanya

"Pelajar universiti di Kanada tidak mengambil burger dalam diet bulanan mereka.Ia sangat berbeza berbanding pelajar di China.Kenapa Canada tidak mengamalkan pemakanan seperti di China?"

At the end of the day, you will notice that the answer is the same.It just how the lecturer put your head to the situation so you can think outside the box or something relevant to current issue.

HARI NI AKU BELAJAR SESUATU TENTANG ENGINEERING: APLIKASI

No comments:

Post a Comment