Friday, February 17, 2012

Result Pointer Exam Selepas Kembali Masuk Engineering

Sejujurnya pointer aku paling tinggi sejak semester satu hanyalah lebih kurang 2.1 sahaja. Untuk lulus exam pointer yang diperlukan 2.0 ke atas. Atau jadi bawah pemerhatian lah kalau dapat bawah 2.0. Keputusan exam aku  tidak stabil, kalau sem ni atas 2.0 kemungkinan sem depan tiba-tibah di bawah pemerhatian.Oh,ya.JPA tak suka kita bawah pemerhatian.But trust me JPA is a lot of better than PTPTN when it comes to consideration or kesian student.

Sebab tu, aku tak pernah di tarik balik lagi biasiswa walaupun beberapa kali bawah pemerhatian.Aku dengar kawan aku, kalau ptptpn tu sekali dapat bawah 2.0, memang ditarik terus.Peh!

Semester ni aku sengaja ambik satu subjek yang senang bagi aku.Dan aku rasa boleh dapat A insyaAllah.Dan aku dapat A subjek tu.3jam kredit tuh.Boleh back up result lain.Oh ya.Itu bukan subjek engineering ya, fakulti lain. Aku nak dapat 3.0 sebenarnya.Aku dah janji pada diri, kalau dapat 3.0 aku nak beli Macbook Pro. Sekarang macbook tu ada depan mata aku tapi aku tak boleh nak beli sebab aku dapat 2.75 sahaja.

2.75

2.75

2.75....

Baru aku perasan, itu result terbaik aku lah.Wah power2.Hahaha


2 comments:

  1. Assalamualaikum..bole tak bincang sesuatu? saya dah down sgt2 ni..plis..bole bagi contact number?

    ReplyDelete