Saturday, February 18, 2012

Bagaimana Menguruskan 2 perniagaan Semasa Study

Aku ada 2 bisnes yang aku run.Satu bisnes utama, income everyday dan satu lagi income weekend yang gajinya sama dengan tukang isi minyak di petronas.Hehe.

Memang syok dapat duit, income setiap bulan. Aku berjaya lalui satu semester tanpa biasiswa JPA bagi semester lepas.Proud of myself.

Tapi problem ialah, macam mana nak urus masa. Aku nak buat to-do-list:


  1. Call schools to complete my thesis
  2. Daftar subjek minggu ni last woi.Aku dah daftar sikit tapi pointer aku boleh makan sem ini, faculty bagi aku ambik jam kredit lebih.Tambah lagi woi!
  3. Bisnes utama.Orang nak jadi dealer jadi aku kena buat platform dan set up borang untuk diorang.
  4. Seriously I need a shop now.Want to let anyone?
  5. Bisnes weekend aku perlu lebih fresh. Need to think a new idea.
  6. Ambik subjek yang senang tapi banyak kredit hour untuk sem ini. Untung-untung dapat 3.0. Haha
The list is go on and on. Never finish. Now see why I cannot focus 100% on study. I have billions things to do. If you wanna score in exam, focus beb.Jangan jadi macam aku. Aku sudah perhambakan diri pada 2 benda. Kamubergembiralah dengan study ya!Selama masih ada peluang.



No comments:

Post a Comment